גישה מאתגרת לאלתור בגיטרה

המלץ אודות מאמר עמוד תלונות הדפס מאמרשתף מאמר זה הזמן בפייסבוקשתף לינק הגיע בטוויטרשתף עמוד זה ב-Linkedinשתף קישור זה ב-Deliciousשתף קישור זה הזמן בשנת Diggשתף לינק זה הזמן ב-Redditשתף עמוד זה הזמן ב-Pinterest
גרידא סיימתי קורס אימפרוביזציה ג’אז באוניברסיטה הקטנה שלי לאמנויות ליברליות. ברוב השיעור זה התבסס הכול על נגינה השיטה שנקראת השינויים בקרב מנגינות בדרכים שיטתיות משתנות. לדוגמא, במידה היינו מנגנים ב-So What, אבל ננגן את 1-3-5-7-9- בסולם D דוריאן בעבור 16 התיבות הראשונות, ואז נשחק אחר ה-1-3-5-7-9 של Eb דוריאן ל-8 התיבות הבאות וחזרה לדוריאן D. היינו מנגנים שילובים מיוחדים בידי גווני אקורדים ובסופו של דבר בזמן האחרון דרגות צבע. אם מישהו מעמנו יודע את שיטות הג’אז של ג’יימי איברסולד, זה היה דה פקטו בצורת הכיתה. גישה היא נתפסה מועילה, והינה יבצע פלאים לטכניקה שלנו ו”להכניס את אותה מתחת לאצבעותיך”. עם זאת, קיבלתי לאחרונה תובנה בקשר ל אימפרוביזציה בגיטרה. זה הזמן בא מניתוח תכונות התרגול והאימפרוביזציה שלי, ואני צריכה לשתף. היוצר ויתור: שכאלו המחשבות והדעות שלי בקשר ל אימפרוביזציה בגיטרה ויש מקום להזמין זו ככזה. קוראים לי לא מכפיש את האפשרות לעיל, מכיוון שאני מזהה זוהי שיטת מצוינת להפנים יחסי אקורד/סולם.

התובנה שלי היא הנה… ההתקדמות האמיתית שעשיתי כאלתר הסמסטר הנ”ל אינם הגיעה מביצוע ההתקדמות השיטתית האלו, פשוט דרך… תמלול! בחשבון, תמללתי כמה סולואים מאת ג’ו פאס, ווס מונטגומרי ואדם רוג’רס (שלושה מהאהובים עליי), וכל זה לקח אותי בצעדי בסדר גודל עולמי מסתם לנגן דרך צלילי האקורדים על ידי כמה מהסטנדרטים.

המטרה, שמי חושב, הוא זו: ג’אז הינה שפה. ככל שתשמעו 2 שנים את אותו הסולואים כקונצרן והתקדמות אצל “ביטויים” מוזיקליים באיזה אופן תבינו יותר ג’אז. צ’ארלי פארקר וג’ון קולטריין למדו כמעט כלל בידי האזנה לתקליטים אצל הגיבורים ספציפי ולמדו באוזן. ג’אז הינה זכוכית האמנויות הנעות והכי דינמיות העומדות. מוזיקאי ג’אז טובים יש צורך ב לבחור רשאים לקבל אחר המוזיקה ולהגיב מיד. ככל שתפנימו ותשמעו את אותו המוזיקה כ”ביטויים”, זה תשתפרו בלהגיב במהרה למוזיקאים נוספים ולאלתר בגיטרה.




התמלול הוא, מתופעל להודות, הליך מייגע. מורים רב גוניים ימליצו לעסק שלך להכניס את כל הסולו תוך כדי חיבורו. אני בהחלט ממליץ אינם לעשות הנה. זה הזמן יגרום מאוד תועלת באופן קונבנציונלי תשנן יחד עם זאת במכשיר שלנו. לעזאזל, והיה אם העסק שלך ישמח לבצע זו, אתה כל הזמן יכול לשים זאת מאוחר שנתיים. אזהרה: סטודנטים רב גוניים חוששים שהם יישמעו לסיום למשל שיבוטים של הגיבורים כלשהו. הגיע לא יקרה!! תמלול והקלדה שלך תפנים את הביטויים הנ”ל בלבד כגון שהינכם מפנים משפטים מהאזנה לדיבור בידי כאלו, ותיצור את הקול של העסק שלכם. לבסוף, אני בהחלט ממליץ להכניס באיזו אפליקציות ותוכנות להאט תוך כדי הזמן תהליך זה. קצת בצורה משמעותית מנגינה איטיות די כדי שתוכלו לבחור את הקטעים הערה נפרד תו. תמלול מה זה להאטה תסייע לאתר שלך בצורה ניכרת. קוראים לי מבקר ב-RiffmasterPro.

שאחד מקווה שהמאמר דבר זה סיפק לרעיון שלך מבט אידיאלי בדבר אימפרוביזציה בגיטרה. שאחד לומד מאז ומעולם ביטויים וליקוקים טריים. ככל שהנני ישמח לעשות שנתיים, שמי מזהה יותר לייקים שונים בהקלטות ג’אז. זה מטורף! שאחד מאזין ליקוקים שלמדתי בגיטרה מנגנים באמצעות סקסופוניסטים, פסנתרנים וחצוצרנים. זה הזמן יחסית מהנה. בכל מצב, שמי רוצה שהתהליך עזרה ותמשיך!


Leave a comment

Your email address will not be published.